Česky English

Do nové sezóny se změnami

Český, ale i světový cyklokros vstoupí do nové sezony s řadou změn, v mnoha případech zásadních. Na setkání manažerů týmů a pořadatelů cyklokrosových závodů v roce 2020 byly tyto novinky představeny a diskutovány.

Na úvod prezident Českého svazu cyklistiky Petr Marek poděkoval pořadatelům a organizátorům, kteří se o cyklokros starají. „Cyklokros byl a je jednou z našich nejlepších disciplín, pravidelně vozil medaile z mistrovství světa. Nyní se tolik nedaří, ale budeme dělat vše pro to, aby tomu zas tak bylo,“ zdůraznil Petr Marek.

Předseda cyklokrosové komise ČSC Petr Balogh poukázal na to, že domácí Toi Toi Cup funguje dobře, stejně ale jako Marek přiznal, že výsledky nyní nejsou takové, jaké bychom si představovali. „Na to jak z toho ven je hodně pohledů a názorů. Jednoznačně se musíme vrátit k tvrdé a poctivé práci. Nově máme nyní traťového komisaře Zdeňka Mlynáře, který vnese do jejich stavby moderní trendy, především s důrazem, aby se překážky mohly skákat. Poprosil jsem reprezentačního trenéra Petra Dlaska, aby byl Mlynář, který byl a stál je excelentní technik, i k dispozici národnímu týmu na důležitých závodech, aby byl klukům k dispozici a dával jim rady,“ zdůraznil Balogh.

Z různých důvodů skončily pro letošní rok s pořádáním závodů Toi Toi Cupu osvědčená místa ve Slaném, Uničově a v Lošticích, nováčky v pořádání závodů jsou Rýmařov a Čáslav.

„Zavádíme do pohárového seriálu čtyři nové kategorie – mladší žáky, mladší žákyně, starší žákyně a juniorky. Budeme vyhodnocovat v poháru a také na mistrovství ČR kategorii závodníků do 23 let, budou dostávat ceny a i peníze za celkové umístění,“ pokračoval Balogh. S ohledem na nový koncept Světového poháru a na koronavirovou pandemii budou v nové sezoně všechny závody Toi Toi Cupu v kategorii C2.

Za pozitivní Balogh vidí skutečnost, že prezidium ČSC schválilo nový licenční řád, který musí ještě schválit Výkonný výbor a objeví se v něm možnost hostování. V případě cyklokrosařů tak budou moci týmy tak dát přes léto jezdce do silničního či bikového týmu k čemuž ČSC nechal vypracovat vzorovou smlouvu, která by měla upravovat vztah týmu se závodníkem, ale je pouze doporučující.

Petr Balogh zdůraznil, že závod Světového poháru v Táboře chtějí pořadatelé uspořádat za každou cenu s ohledem na přidělené mistrovství světa 2024, i když hrozí nebezpečí, že by se mohl jet s možným omezením diváků. Poukázal i na celkovou situaci s pořádáním SP. V souvislosti s prodejem práv organizaci společnosti Flanders Classics. „Zatím není znám titulární partner a v souvislosti se současnou situací je v tam mnoho otazníků. Ze signálů víme, že hodně ohrožen je třeba závod v Dublinu.“

S chutí se pustil do nové výzvy Zdeněk Mlynář. „Změny děláme pro to, abychom zvýšili výkonnost závodníků. Navštívil jsem tratě a myslím, že všichni o co jde pochopili. Tratě chceme mít technické, široké a překážky by se měly skákat, vše směřujeme k tomu, aby rostla výkonnost. Změny by měly vést k tomu, že třeba po defektu v prvním kole bude mít možnost závodník vrátit se a bojovat o nejlepší umístění. Není to o tom, že to budou kritéria, ale aby rozmanitost trati ukázala výkonnost a zda je jezdec šikovný. Jezdci Elite se budou muset trochu předělávat, ale s výhledem na MS v Táboře si myslím, že jsme schopni juniory a jezdce U23 let dobře připravit. Překážky ostatní soupeři skákali a naši až na výjimky ne a tím ztráceli mnoho času. Děláme vše pro to, abychom tím šli závodníkům naproti,“ prozradil Zdeněk Mlynář. Na závodech malého Toi Toi Cupu by měly být překážky vysoké 32 cm, na závodech kategorie C2 35 cm a na MČR a závodech C1 pak 40 cm. Kromě klasických prken je možné použít stejně vysokou kládu, která nějaké chyby odpustí.

S hlavními změnami bodování do žebříčku UCI seznámil všechny Miroslav Janout. Do světového rankingu se nově budou počítat všechny závody C2, v případě juniorů jen šest nejlepších závodů, juniorkám pak všechny starty.

Reprezentační kouč Petr Dlask zdůraznil, že složení reprezentace není v žádném případě uzavřené s v průběhu sezony jistě dojde ke změnám. S ohledem na to, že MS se pojede na písku v Ostende nebudou letošní soustředění situována do Tábora. „Hledal jsem místa s pískem a jedno takové je v Bělé pod Bezdězem. Proto se tam uskuteční tři soustředění reprezentace pro všechny kategorie v termínech 7. - 10. září, 19. - 22. října před ME a finální před MS 11. - 14. ledna,“ řekl Dlask a s tím, že první soustředění chce přesunut na konec srpna s ohledem na začátek školního roku. Nově by se měly konat i společné středeční tréninky, např. na dráze v Lounech, v Táboře, Mladé Boleslavi.

V diskuzi se objevila řada podnětných návrhů, z nichž asi ten nejpodstatnější je, že by se měli sejít reprezentační trenéři cyklokrosu (Dlask), horských kol (Viktor Zapletal) a silnice (Tomáš Konečný) a společně by měli hledat cesty, aby mladí jezdci mohli dobře skloubit všechny tyto disciplíny, což by bylo jen ku prospěchu reprezentace.

Rozpis Toi Toi Cup 2020

Kalendář 2020

Program RD

Nominační kritéria 2020-2021


< Zpět

Jednou větou

28.05.2020 - Výsledky a fotogalerie z Mistrovství Jihočeského kraje v časovce.

27.09.2019 - Dnes UCI rozhodla, že MS 2023 bude v Hoogerheide (Nizozemí). MS 2020 je v Dübendorfu (Švýcarsko), 2021 v Oostende (Belgie) a 2022 ve Fayetteville (USA, Arkansas). Na 2024 si podal kandidaturu Tábor.


09.04.2019 - O víkendu proběhlo Mistrovství JčSC v silniční cyklistice 2019 v rámci závodů v Soběslavi, výsledky jsou zde.

01.02.2019 - Řídící výbor UCI dnes na MS v Dánsku rozhodl m.j. i o kalendáři Světového poháru 2019/20. Jeho součástí bude opět Tábor - v sobotu 16. listopadu. Více zde.


Počasí

Předpověď počasí

close
detail