Česky English

Vojtěch Červínek: Ťoupalík je pan profesionál

Na trati v Hoogerheide jsme potkali i Vojtěcha Červínka, trenéra a konzultanta některých našich závodníků včetně Zdeňka Štybara a Martina Bíny, který pracuje také jako metodický pracovník pro český národní tým. Zajímavých témat k rozhovoru jsme měli spousty.

Co říkáte trati?
Je to pro nás příjemná trať, počínaje Štybarem a konče Bínou, pokud se to nezmění, tak je to pro příjemná trať. Trať bude nejtěžší zkouškou, není tady kousek odpočinku.

Jak vidíte možnosti českých reprezentantů?
Ťoupalík se jeví velmi dobře, má chuť, jezdí těžké úseky nejrychleji oproti ostatním. Štybarovi se to velmi líbilo, je spokojený i po těžkém silničním tréninku, který absolvoval. Dneska ho posadili za motorku, tak se ho pokusí trochu zrychlit.

Bína neměl velké problémy, dnes byl ještě u fyzioteraupeta kvůli zádům, aby mu je o pár stupínků stáhli, občas mu povolí. Ostatní sleduju celkem z povzdálí. Třiadvacítkáři by měli chtít být do desítky, nesmí se spokojit s místama nad deset. Boroš a Paprstka určitě. I junior Lehký by mohl zajet dobře.

Nepřál byste si přece jenom nižší teploty?
Každý se těšil, že stejně jako vloni tady něco ještě spadne, ale tady bude bláto a bordel, těžké a hluboké úseky. Pokud forma nebude, tak se tam utopí.

Jak tipujete výkon Zdeňka Štybara?
Štyby na to jde. Tréninky ale vůbec nepřizpůsoboval mistrovství světa. Bavili jsme se po večerech, jestli jo nebo ne, a já jsem říkal, že když do toho nastoupil a měl nohy, tak přesto se nechal vyhecovat. Asi ho podpořilo to, že o vánočním turné stál párkrát na bedně.

Co byl tedy ten hlavní důvod, že se rozhodl pro?
Měl malinko teď periodu v silniční přípravě volnější, takže mu to nebrání v tom absolvovat jeden závod a dva tréninky a odjet zpátky na Mallorku, protože v úterý už bude na Mallorce jezdit ty dva závody, pak už jde tvrdě za svojí silniční přípravou.

S ambicema do závodu jde, obává se jen jedné věci, která může hrát rozhodující roli, a to je, že bude startovat někde ze čtvrté řady a pokud se tam nedostane hned po startu, tak z těch pár Belgičanů se někdo z nich může obětovat a začít jet závod hned od začátku a než se tam Štyby propracuje, tak možná tam by se to mohlo zkomplikovat. Štyby už si sednul s Bínou, musí si sednou i se Šimůnkem, a musí tady být jako tým, nemůžou jet za jednotlivce. Jakmile tam bude nějaká díra, nemůžou čekat, že je tam Štybar dotáhne, oni musí být první, kteří to pomůžou sjet. Ale třeba se to nestane, ovšem musí to být týmové, je to tady proti větru, fouká i boční vítr. Pokud naši přiloží ruku k dílu a nenechají nikoho odjet, tak se tam Štybar prokouše. Tutově bude chtít někdo z Belgie odjet.

Martin Bína má letos problémy se zády. Co je způsobuje?
Dostal se z jednoho problému do druhého. Konečně se tu dostal k dobrému odborníkovi, dnes s ním bude také pracovat. Martin je hypermobilní, začíná mu to vyskakovat, ta záda ho nepodrží. Hodně to posunul, ale pro příští rok musí počítat s tím, že o ty dvě tři hodiny denně bude muset pracovat více, ale hlavně už to vydrží. To už víme. Tak je zažehnaný další problém, a doufám, že je už poslední.

Kolena má dobrá?
Ano, trvalo to asi rok a půl, kdy jsme je postupně zatěžovali, a on najednou vydržel sedmihodinové tréninky jako hrom. V Táboře měl dobré podmínky, umožnili mu postupnou zátěž.

Jak vidíte šance Adama Ťoupalíka?
Moc ho neznám, ale byli jsme tu spolu celý týden. A smekám před ním a byl jsem příjemně překvapený, protože je to hošíček, který je v juniorech a je to pan profesionál se vším všudy. Co se týká přípravy, práce po tréninku, stravování, disciplíny. To samozřejmě není moje zásluha, já se mu jen snažím poradit nějaké technické momenty, které jsme na trati řešili a myslím si, že je velmi dobře připravený a namotivovaný jako hrom.

Měl by to tady být bonus pro něj. Už ukázal, že je nejlepší na světě, tak se snad uklidní. Má velký cit k terénu, má cit k nástupu, má hlavu připravenou i na taktickou variantu, strašně vnímavý člověk a doufejme, že mu to vydrží a že najde podmínky, které ho ještě posunou, ale je na tom velmi dobře.

Dneska jsem mu měřil pár úseků, a Ťoupa je rychlejší než ostatní, je to neskutečný tah, co má. Až se bojím, aby nebyl přemotivovaný. Tak jsem mu říkal, ať malinko schová něco pod pokličku, aby nevystřílel všechno. Ale to je věc jeho taťky, který se mu věnoval celou dobu a klobouk dolů. Protože takovou přípravu zažít v juniorech, to je bomba. Připravuje se jako profík a pro všechny, co jsou o čtyři pět let starší, je vzorem a ukazuje jim, jakou cestou by měli jít dopředu. Připravuje se tím nejlepším možným způsobem.


Text a fotka: Martin Bali-Jenčík


< Zpět

Jednou větou

06.11.2019 - V propozicích na závody 17.11. v Lounech došlo ke změnám. Jelikož ČP Masters se letos neuskuteční, samostatné závody Masters kategorií se neuskuteční. Všichni účastníci ale mohou využít nabídky a startovat ve veřejných závodech žen a juniorek, či veřejném závodě můžu.

27.09.2019 - Dnes UCI rozhodla, že MS 2023 bude v Hoogerheide (Nizozemí). MS 2020 je v Dübendorfu (Švýcarsko), 2021 v Oostende (Belgie) a 2022 ve Fayetteville (USA, Arkansas). Na 2024 si podal kandidaturu Tábor.

09.04.2019 - O víkendu proběhlo Mistrovství JčSC v silniční cyklistice 2019 v rámci závodů v Soběslavi, výsledky jsou zde.

01.02.2019 - Řídící výbor UCI dnes na MS v Dánsku rozhodl m.j. i o kalendáři Světového poháru 2019/20. Jeho součástí bude opět Tábor - v sobotu 16. listopadu. Více zde.


Počasí

Předpověď počasí

close
detail