M. Bednář: „Jsem pro zábavu. Ta ale může být až po tréninku.“

Současný trenér ČEZ Cyklo Teamu Tábor Michal Bednář je v jednom kole. Ke konci června absolvoval s týmem soustředění v Krkonoších, potom etapový silniční závod Kolem jižních Čech. Sotva se vrátil domů, už balil kufry na reprezentační soustředění v Mladé Boleslavi a pak se přesunul na oddílové soustředění na Mozolov. „Moc si sice neodpočinu. Ale kolo mám a rád se kolem cyklistiky motám,“ bere svůj úděl s úsměvem.

Nezdá se ti už o kole?

Ne, ne, naopak. Baví mě to a vůbec mi to nevadí. Zatím jsem plný síly a energie.

Během tréninku se snažíš svým mladším spolujezdcům poradit. Je to sice nezvyklé, ale asi praktické?

Tak není to snadné jet a současně i řvát, aby mi bylo rozumět. Ale snažím se. Na silnici je dobré, že si v balíku odpočinu. Je fajn, když vidím, jestli kluci jedou těžký nebo lehký převod nebo kdy si mají nastoupit. V terénu se snažím jezdit za nimi, a poradím kde seskočit nebo jak projet ideálně zatáčky. Radši si ale zastavím, abych viděl pořádně všechny.

Několikrát si musel zvýšit hlas. To tě je tak špatně rozumět?

Musel jsem, bylo třeba srovnat kluky do latě. Spíš se musí ti mladší naučit respektovat autority. Jsem pro zábavu, ta ale může být až po tréninku. Každý by měl být na něj soustředěný, aby věděl, co a proč to dělá. Aby se dovednosti staly automatické.

Mnozí kandidáti reprezentace mluvili po návratu z reprezentačního soustředění, že bylo náročné. Nejsou snad zvyklí na takové dávky?

Nebylo to zase tak extrémně těžké. Junioři spíš nejsou zvyklí trénovat dvě fáze a víc dní za sebou. Ale pokud chtějí něco dokázat, tak si musí uvědomit, jak je třeba trénovat.

Jaká je tvoje pozice u reprezentace?

Získávám víc zkušeností. Rád se přiučím u bývalého kvalitního závoďáka Petra Dlaska a snažím se mu pomáhat. Aby to měl jednodušší.

Už při tvém nástupu do funkce trenéra si měl plány zavést v oddíle různé druhy protahovacích a regeneračních cvičení. Podařilo se to?

Chodíme dvakrát týdně do tělocvičny, kde posilujeme vnitřní svaly. Při rozcvičkách se snažíme o dynamické cviky, které cyklokrosu pomáhají.

Jaký má cvičení efekt?

Většinou jen u těch, co cvičí pravidelně. Jedná se totiž o cviky, které potřebují trpělivost a čas. Kýžený efekt se dostaví minimálně až za rok či dva. Jenom to chce poctivě se tomu věnovat. Není to jenom můj názor, ani žádná novinka. Dělají to prostě všichni profesionální cyklisti.

Text a foto Petr Hofbauer


< Zpět

Partneři

close
detail