Česky English

V Hlinsku chtějí uspořádat závod vyšší kategorie

Hlinsko bylo v národním cyklokrosovém poháru druhou zastávkou. Po kolikáté ho už navštívila česká cyklokrosařská špička, si nevzpomíná ani ředitel závodu Leoš Chvojka s Josefem Severinem, kteří mají hlavní podíl na uspořádání závodů. „Už to nedokážu ani spočítat,“ přiznal Chvojka, i když marně lovil v paměti.

Na začátky si ale vzpomenete?

První velké závody jsme začali pořádat v roce 1992, kdy se u nás konalo mistrovství republiky. Od té doby jsme šampionát uspořádali ještě třikrát, naposledy v roce 2011. Řekl bych, že to svědčí o vysoké pořadatelské úrovni. Tehdy vyhrál Zdeněk Štybar, na což jsme patřičně hrdí.   

K uspořádání takových závodů je zapotřebí sehnat zkušený štáb lidí. Máte je?

Závody pořádám společně s Josefem Severinem. Neznamená to, že bychom všechno zvládli sami. Ale máme k dispozici skvělou partu nadšenců, kteří jsou ochotní nám kdykoliv pomoct. Tím nám odpadá spousta problémů. Troufnu si říct, největší v republice.

Co všechno to obnáší uspořádat závod Toi Toi Cupu?

Nechci plakat. Ale pravda je, že je to každoročně těžší. Náklady na uspořádání závodů stoupají. Už jenom na cenách jsme proti loňsku vyplatili o 35 tisíc víc. Takže k rozpočtu musíme připočítat i další režijní náklady. Dost těžko se shání noví sponzoři, za ty stávající jsme vděční.

Znamená to tedy, že snad končíte?

Ne naopak. Chce usilovat o pořádání příštího mistrovství republiky. Všechno ale záleží na pomoci města, jak dopadnou všechna jednání. Doufám, že najdeme společnou řeč.

V Hlinsku se konaly už tři republikové šampionáty. Neláká vás posunout se ještě do vyšší kategorie?

Uvažovali jsme o tom. Když jsme si spočítali náklady a naše reálné možnosti, tak jsme vystřízlivěli. Nezvládli bychom to, hlavně po finanční stránce.   

V sobotním závodě nepanovalo zrovna klasické cyklokrosařské počasí. Nemrzí vás, že chyběla zima, bláto a mráz?

Je pravda, že to bylo spíš kritérium. Letos nám počasí moc nevyšlo. Když jsem ještě jezdíval, měl jsem radši blátivé tratě. Ideální by bylo, kdyby týden pršelo a závodníci se bořili v blátě. To by bylo i pro diváky atraktivnější.  

Text a foto –peh-


< Zpět

Partneři


Toi Toi


Auto Škoda


Strabag


Skupina ČEZ


Cube


Force


Kalas


Comett


Janev


Tufo


Karcher


Hi-tec


Profastav s.r.o.


TKF - Stany


Agentura Cyklistika


Roadcycling


Česká televize


MTBS.cz

iVelo.cz

close
detail